دکتر احمدی فارسانی

 

دکتر مجتبی احمدی فارسانی   روانشناس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه شهید چمران اهواز

 

سابقه فعالیتهای تحقیقاتی پژوهشی(مقالات،تالیفات،...):                                                                                                                                

  1. اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر بهبود کنترل مهاری و انعطاف‌پذیری شناختی و کاهش علائم وسواسی-جبری در نوجوانان مبتلابه اختلال وسواسی-جبری (International Journal of Psychology) (2023)
  2. اثربخشی درمان تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه‌ای همراه با توان‌بخشی شناختی بر کاهش ولع مصرف و بهبود کنترل مهاری نوجوانان وابسته به ترامادول (نشریه طب انتظامی) (1401)
  3. الگوی ساختاری نگرش به مرگ بر اساس سبک های دلبستگی در نوجوانان مبتلا به سرطان: نقش میانجی سرکوبگری و حساسیت اضطرابی (روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران) (پاییز ۱۳۹۸) (ISI & scopus)
  4. پیش بینی رضایت شغلی بر اساس ویژگی های شخصیتی و توانمندسازی روان شناختی بین میانسالان و سالمندان شاغل(فصلنامه سالمند) (زمستان ۱۳۹۷) (ISI)
  5. مقایسه نگرش به مرگ و حساسیت اضطرابی در نوجوانان مبتلابه سرطان و نوجوانان سالم(نشریه مراقبت سرطان) (پاییز 1398)
  6. تاثیر آموزش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر تنظیم هیجان و حساسیت اضطرابی سالمندان با سابقه بیماری قلبی(نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری) (بهار 1399)
  7. اثربخشی تمرینات ورزشی ایروبیک بر شادکامی و اشتیاق به برقراری ارتباط در زنان افسرده(فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی) (پاییز ۱۳۹۹)
  8. اثربخشی مدیریت استرس به شیوه‌ی شناختی -رفتاری همراه با تجسم مثبت بهبودی بر کیفیت زندگی و سلامت عمومی بیماران مبتلابه سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS). (فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی) (آذر 1401)
  9. مقایسه فرسودگی شغلی و شادکامی در کارکنان نوبت‌کار و اداری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) شهر اهواز (نشریه طب انتظامی) (1401)
  10. پیش بینی ترس از مرگ بر اساس سبک‌های دلبستگی ایمن و ناایمن در نوجوانان مبتلا به سرطان (دستاوردهای روانشناسی بالینی) (1402)
  11. مقایسه خودکارآمدی در کنترل وزن در بین سالمندان مبتلا بیماری قلبی و سالم شهر کرمانشاه(فصلنامه روانشناسی و علوم رفتاری ایران) (تابستان 1397)
  12. بررسی رابطه رفتارهای پرخطر (استعمال مواد مخدر) با سرکوبگری عاطفی و ابرازگری خشم در نوجوانان شهر اردبیل. (نشریه علمی دانش انتظامی اردبیل) (تابستان 1398)
  13. پیش بینی بهوشیاری زمینه ای بر مبنای ناگویی خلقی(کنفرانس ملی تازه های روانشناسی با تاکید بر کاربردهای آن در کار و زندگی – 1397)
  14. پیش‌بینی حساسیت اضطرابی بر اساس سبک‌های دلبستگی ایمن و ناایمن در نوجوانان مبتلابه سرطان (اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه) (1401
  15.  Effectiveness of cognitive and affective theory of mind instruction in the improvement of psychological problems (Anxiety and depression) in children suffering from parents death(6th international school psychology – 2021).

16- طرح پژوهشی:  بررسی تعیین کننده های رفتارهای پرخطر (استعمال مواد  مخدر) در نوجوانان شهر اردبیل: نقش شاخصه های جمعیت شناختی، سرکوبگری-ابرازگری خشم، و سبک های ارتباطی محل اجرای طرح: استان اردبیل- به سفارش دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اردبیل

17- طرح پژوهشی: تعیین­گرهای بهوشیاری زمینه­ای دانشجویان بر مبنای ناگویی خلقی و ابعاد مثبت- منفی کمال­گرایی محل اجرای طرح: دانشگاه تبریز

  1. پایان نامه کارشناسی ارشد: بررسی الگوی ساختاری نگرش به مرگ مبتنی بر کیفیت دلبستگی در نوجوانان مبتلا به سرطان: نقش میانجی سرکوبگری عاطفی و حساسیت اضطرابی
  2. رساله دکتری تخصصی: مقایسه اثربخشی درمان توان‌بخشی شناختی با و بدون تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای بر کارکردهای اجرایی (کنترل مهاری، حافظه کاری و انعطاف‌پذیری شناختی)، سوگیری توجه و علائم وسواسی- جبری در نوجوانان مبتلا به اختلال وسواسی- جبری

تدریس:

مدرس درس روانشناسی بازی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز ( 1400-1399)

مدرس درس روش های اصلاح رفتار- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز ( 1400-1399)

مدرس درس روانشناسی عمومی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز (1401-1400)

مدرس درس روانشناسی عمومی، زن و خانواده- دانشکده پرستاری و مامایی- دانشگاه جندی شاپور اهواز (1401-1400)

مدرس درس روانشناسی عمومی- دانشکده بهداشت -دانشگاه جندی شاپور اهواز (1402-1401)

مدرس درس روانشناسی عمومی و بهداشت روان- دانشکده بهداشت -دانشگاه جندی شاپور اهواز(1402-1401)

مدرس درس روانشناسی عمومی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز (1402-1401)

مدرس درس تاریخ و مکاتب روانشناسی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز (1402-1401)

مدرس درس روانشناسی بازی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز ( 1402-1401)

مدرس درس روش های اصلاح رفتار- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز ( 1402-1401)

مدرس درس اختلالات رفتاری و هیجانی- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز ( 1402-1401)

مدرس درس روانشناسی عمومی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز (1403-1402)

مدرس درس تاریخ و مکاتب روانشناسی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز (1403-1402)

مدرس درس روانشناسی رشد – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز (1403-1402)

مدرس درس روانشناسی اجتماعی – دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه شهید چمران اهواز (1403-1402)

تجارب کاری:

  • درمانگر و نوروتراییست (tES و CES و توانبخشی شناختی) مرکز مشاوره ندای زندگی اهواز (از سال 1398)
  • همکاری با شرکت فولاد اروند جهان آرا خرمشهر جهت ارزیابی روانشناختی نیروی انسانی
  • همکاری با مرکز کنترل و پیشگیری از سرطان آلاء اصفهان

تخصصهای ویژه:

·درمانگر توانبخشی شناختی (CRT)

·نوروتراپیست (tES و CES)

·تسلط بر آزمون های شناختی (توجه و تمرکز، حافظه، کارکردهای اجرایی، هوش و ... ) و روانشناختی

تسلط بر نرم افزار SPSS و AMOS

دوره های علمی – کاربردی گذرانده شده:

دوره جامع تربیت درمانگر توانبخشی شناختی (مرکز پژوهش علوم اعصاب شناختی رفتار)(دانشگاه شهید بهشتی)

دوره جامع ارزیابی شناختی (مرکز پژوهش علوم اعصاب شناختی رفتار)(دانشگاه شهید بهشتی)

دوره توانبخشی شناختی در اختلالات اضطرابی و افسردگی (مرکز پژوهش علوم اعصاب شناختی رفتار)(دانشگاه شهید بهشتی).

دوره تحریک الکتریکی مغز TES/tDCS (آکادمی فارمد با همکاری دانشگاه تهران )

کارگاه آموزشی علامت شناسی و تشخیص اولیه اختلالات شایع روانشناختی_ دانشگاه تبریز

کارگاه آموزشی MMPI - دانشگاه شهید چمران اهواز

کارگاه آموزشی خلاقیت- دانشگاه شهید چمران اهواز