دکتر امیدیان

آقای مرتضی امیدیان

دانشیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز

سوابق شغلی و اجرایی:

 تدریس و اشتغال در آموزش و پرورش در مقاطع راهنمایی و دبیرستان از سال 1361تا 1370

تدریس و اشتغال در مراکر تربیت معلم خوزستان از سال 1371تا 1383،

رئیس مرکز تربیت معلم شهید رجایی دزفول از سال 1380تا 1383

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد از سال 1383

مدیر گروه علوم تربیتی و روانشناسی از سال 1385تا 1389به مدت 4سال

ارائه خدمت به مراجعان در مرکز مشاوره دانشگاه یزد و مرکز فروغ یزد از سال 83 تا 94

نایب رئیس سازمان روانشناسی و نظام مشاوره در استان یزد ازسال 1390 تا 1391

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در استان یزد از سال 1391تا1394

عضو شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان یزد از سال 1386

عضو شورای تحقیقات سازمان ورزش و جوانان استان یزد از سال 1389

عضو شورای نظارت بردانشگاههای استان یزد به مدت 2سال از سال 1388تا 1390

انتقال به دانشگاه شهید چمران اهواز از سال 93

معاونت پژوهشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ازسال 95تا...

عضو کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه شهیدچمران هواز از سال 96

ارائه خدمت به مراجعان در مرکز مشاوره دانشگاه شهید چمران اهواز و مرکز ندای زندگی از سال 1394

درضمن تاکنون کارگاه ها و سمینارهای متعددی در سطح استان یزد برگزار گردیده که به عنوان نمونه به برخی اشاره می شود:

-دو دوره اجرای مدیریت استرس و بهبود روابط در محیط کار با شرکت پخش فراورده های نفتی یزد.

-اجرای دو دوره آموزشی ارتباط اثربخش برای اساتید دانشگاه آزاد واحد یزدو واحد اردکان

-اجرای 5دوره آموزشی ارتباط اثربخش و بهداشت روانی و نحوه برخورد با نوجوانان در دانشگاه یزد برای کارکنان

-اجرای دوره روانشناسی شخصیت جهت کارکنان دولت

-اجرای چندین دوره آموزش مشاوران و معلمان در آموزش و پرورش ناحیه 2یزد

-اجرای دوره آموزش ارتباط اثربخش برای اساتید دانشگاه یزد

کتاب تآلیفی:

1-امیدیان،مرتضی (1388)روانشناسی جهانگردی،انتشارات نوین یزد.

2-امیدیان،مرتضی (1388)هویت ار دیدگاه روانشناسی،انتشارات دانشگاه یزد.

کتاب ترجمه:

1-سنتراک،جان دبلیو(2001)،روانشناسی تربیتی،ترجمه مرتضی امیدیان(1385)،انتشارات دانشگاه یزد.

2-لیندااستگ،آبراهام پی.بانک و تالیب روتن گاتر(2008).روانشناسی اجتماعی کاربردی،ترجمه مرتضی امیدیان و حسن انوری تفتی،انتشارات دانشگاه یزد.

 

گزیده مقالات ژورنالی:

اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر اضطراب اجتماعی نوجوانان پسر کم توان ذهنی

اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر اضطراب اجتماعی نوجوانان پسر کم توان ذهنی

نقش اهداف پیشرفت، باورهای معرفت شناختی و کیفیت تجارب یادگیری در اهمال کاری تحصیلی دانشجویان

ویژگی های روان سنجی پرسشنامه مدیریت تعارض در دبیرستان

گزیده مقالات کنفرانسی:

ارزیابی میزان دانش نظری دبیران از شیوه یادگیری پژوهش مدار: مطالعه موردی مدارس متوسطه کرج

بررسی اثربخشی آموزش روشهای نوین تربیتی خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی     

بررسی مفهوم چشم انداززمان سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری  

بررسی نقش آموزش روش های نوین تربیتی خودتنظیمی بر دروس تخصصی هم چون ریاضیات در دانش آموزان        

تاثیر آموزش رسمی بر سبک های هویت و هویت ملی دانش آموزان   

تاثیر آموزش هوش هیجانی بر مولفه های قلدری، شایستگی اجتماعی و مولفه های هوش هیجانی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی (دوره دوم) شهرستان شادگان      

رابطه جهت گیری زمان با اهمال کاری در دانشجویان دانشگاه یزد    

رابطه چندگانه اهمال کاری و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی

رابطه مولفه های هیجان های تحصیلی با مولفه های التزام تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اهواز

طراحی مانتو برای دختران نوجوان شهر یزد بر اساس شرایط فرهنگی و اقلیمی با بهره گیری از لباسها و المانهای تمدن هخامشی

مقایسه اهمال کاری سازمانی درمعلمان ابتدایی مرد و زن شهر یزد    

هویت بزرگسالی و سلامت روانی در کارکنان دانشگاه