منو اصلی
EN
FA
AR
FR
منو اصلی
صفحه اصلی
مدیریت
مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز از سال 1368 با یک نفر نیروی پاره وقت فعالیت خود را در دانشکده فنی و مهندسی آغاز نمود. در سال 1376 بدلیل محدودیت فضای فیزیکی به حوزه معاونت دانشجویی انتقال یافت،و با گسترش فعالیتهای خود علاوه بر سایت اصلی مرکز مشاوره در شعب مستقر در خوابگاههای دانشجویی نیز به ارائه خدمات روان شناختی،مشاوره و روانپزشکی و .... پرداخت.
مقدمه
چارت مدیریت
دفاتر شعب خوابگاه
تیم درمان و اعضای مدعو
تاریخچه مرکز مشاوره دانشجویی
خدمات مرکز
فعالیت های مرکز مشاوره دانشجوئی دانشگاه شهید چمران متمرکز بر 8 بخش می باشد که عبارتنداز: پذیرش ، مشاوره، درمان (رواندرمانی ، روانپزشکی )، مددکاری ، روانسنجی ، آموزش، انتشارات و پژوهش . همچنین وجود کتابخانه تخصصی با 650 جلد کتاب جهت استفاده مراجعین و بهره مندی از تستهای روانشناختی موجود در مرکز مشاوره بعنوان ابزار کمک تشخیصی از دیگر خدمات این مرکز می باشد.
آموزش
پژوهش
مشاوره فردی
کارگاههای آنلاین
کاربرگ ثبت ایده استارتاپی
پایش سلامت روان
مددکاری
روانسنجی
پذیرش
فرایند پذیرش در مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه در نمای کلی: مراجعه دانشجو بصورت خود ارجاع یا ارجاع داده شده ، پرکردن فرم پذیرش ، پذیرش و ارائه کد اختصاصی براساس کد رشته گروه و کد دانشکده مراجع ، ارجاع به روانشناس و در صورت لزوم به روانپزشک ، مصاحبه اولیه ، تشخیص و مداخله درمانی توسط بخشهای مشاوره، رواندرمانی، روانپزشکی،روان سنجی و مددکاری .
نوبت دهی
برنامه حضور درمانگران
مشاوران و مددکاران
دفتر مرکزی و خوابگاه
مشاوره غیر حضوری
جهت استفاده از خدمات مشاوره آفلاین افراد با حضور در صفحه مربوطه و پر کردن اطلاعات مورد نیاز ( نام و نام خانوادگی ، شماره دانشجویی، آدرس ایمیل جهت پاسخگویی ، نوع مشکل و بیان مساله ) مسئله خود را مطرح و پاسخ را در اسرع وقت دریافت خواهد کرد.
مشاوره تلفنی
پرسش والدین
مشاوره آفلاین
پیشگیری
از جمله موضوع های نگران کننده در عصر حاضر، توسعه آسیبهای اجتماعی بویژه موادمخدر و روانگردان است که مراکز آموزشی همچون دانشگاه ها را درنوردیده و به یکی از چالشهای فرا روی متولیان و دست اندرکاران امر آموزش و تربیت تبدیل شده است. بر این اساس به جای هرگونه انکار، ضرورت شناخت صحیح پدیده آسیبها و تحلیل روند آنها و ارائه راهکار های کاربردی لازم و عملیاتی نمودن آنها، از جمله موضوعاتی است که میتواند در جهت مهار و کنترل آسیبهای اجتماعی، مسئولین جامعه را موفق سازد.
اصول پیشگیری
طرح پیام
طرح پناه
طرح بدیع
طرح یاری گران زندگی
فصلنامه اعتیادپژوهی
هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر
مشاوره منطقه ده
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مسیر ارتقاء فعالیتها و جلوگیری از دوباره کاریها و صرفه جویی در هزینه های اجرای طرحها در حوزههای مختلف ، با توجه به وسعتِ فعالیتها و نیز پراکندگی مخاطبان دانشگاهی؛ اقدام به منطقه بندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور نموده است. و دانشگاه های شهید چمران اهواز به عنوان دبیرخانه در کنار دانشگاههای صنعتی جندی شاپور دزفول ، صنعتی شهدای هویزه ، صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان ، علوم و فنون دریایی خرمشهر، کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ، صنعت نفت ، پیام نور ، جهاد دانشگاهی ، فنی و حرفه ایی دختران و پسران اهواز ، علمی و کاربردی استان خوزستان و دانشگاه فرهنگیان ، در منطقه ده مراکز مشاوره دانشگاه های کشور قرار گرفته است.
دانشگاه های منطقه ده
کارگاه های برگزار شده
فعالیت مراکز مشاوره منطقه ده
همیاران سلامت روان
کانون دانشجویی همیاران سلامت روان ، نهادی است غیر دولتی و غیر سیاسی که به منظور جلب مشارکت و یاری دانشجویان هر دانشگاه به سایر دانشجویان دانشگاه و نیز با هدف ارائه ی خدمات مستمر ، فراگیر و اجتماع محور زیر نظر مرکز مشاوره دانشجویی و با هماهنگی معاونت های فرهنگی _اجتماعی و معاونت دانشجویی دانشگاه فعالیت می کند
پذیرش
فعالیتهای همیاران
آموزش همیاران
اساسنامه همیاران سلامت روان
فرم عضویت در کانون همیاران سلامت روان
آرشیو چند رسانه ای
فیلم های آموزشی
آرشیو برنامه های اجرایی
آموزش مجازی
بروشور و پوستر
پیام مشاوره
ارتباط با ما
معاونت دانشجویی جنب درمانگاه – مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز 33366182-061 شماره های داخلی 5426-5427
نشانی مرکز مشاوره
پرسش و پاسخ
پنجشنبه، ۱ آذر ۱۴۰۳
خدمات مرکز
کارگاههای آنلاین
فرم نظر سنجی
شرکت در کارگاه
فرم نظر سنجی
فرم ثبت نام کارگاه آموزشی دانشجویان
فرم ثبت نام کارگاه های آموزشی ضمن خدمت
فرم نظر سنجی
جنسیت :
*
زن
مرد
تحصیلات :
*
عنوان کارگاه :
مدرس :
*
1.میزان تسلط و قدرت بیان و انتقال مطالب
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
2.جلب مشارکت و همکاری فراگیران
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
3.نظم، ترتیب، مدیریت زمان و ارائه گام به گام مطالب
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
4. به روز بودن دانش و اطلاعات
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
5.قدرت و توانایی پاسخگویی به پرسشها
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
6.تسلط مدرس در مدیریت رفتارهای محل نظم کلاس
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
7.استفاده از متفاوت بودن شیوه تدریس نسبت به سایر دروس
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
8.میزان کاربردی بودن مطالب ارائه شده در زندگی
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
9.تأثیر کارگاه در افزایش دانش و نگرش شما
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
10.تناسب حجم مطالب با زمان ارائه کارگاه
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
11.میزان تناسب مطالب با نیازهای فعلی شما
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
12.شیوه اطلاع رسانی و ثبت نام
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
13.کیفیت محل، فضا و امکاناتآموزشی،روشناییو تهویه
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
14.نحوه مدیریت و هماهنگی برگزارکنندگان کارگاه
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
15.هماهنگی و تناسب شرکت کنندگان در کارگاه
*
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
بسیارضعیف
16. مهمترین نکتهای که توجه شما را جلب کرد چه بود؟
17.مهمترین پیشنهاد شما برای دورههای بعدی چیست؟
18. آیا موضوع ویژهای در این دوره سبب ناراحتی شما شد؟
19.آیا موضوع دیگری مدنظر شما بوده است که در سؤالات گنجانده نشده است؟ لطفاً مرقوم نمائید.
تایید متن
*